Nu er det blevet onsdag d. 30. November og vi er kommet til Byron Bay. Det er et super fantastisk sted. Vi har flottet os og købt os til en plads på en campingplads lige ned til havet og en fantastisk strand.

Vejret har vist sig fra sin solskinnende side nu... Vi sidder nu i skyggen med hvad der føles som 1. Grads forbrændinger på kroppen efter en dumme-tur på stranden i 2 timer uden solcreme på - vi smuttede lige en hurtig tur på stranden da vi var på vej op af kysten, og skulle bare lige have en dukkert, så vi blev enige om at vi ikke behøvede at gå tilbage til bilen og hente solcreme. Det erfarede vi ikke få timer senere skulle være en rigtig dum beslutning!

Da vi kørte fra Koala-campingpladsen ved Port Stevens i søndags smuttede vi forbi en wildlife park hvor vi kunne nusse koalabjørne, malke køer, fodre alverdens dyr og klappe kænguruer - hvis jeg før har syntes at koalaen var den sødeste, synes jeg nu at det er kænguruen!! Der var en der mindede meget om Zulu, hvor mærkeligt det end lyder.
Da vi var færdige med at klappe og fodre dyr kørte vi videre nordpå og fandt en stor trucker-servicestation hvor vi ville overnatte. Vi fik mange gode tips fra den flinke mand, der viste os koalaerne, og et af dem var at vi kunne fricampe på flere rastepladser og spare mange penge på den konto. Det var luksus! Stor foodcourt med meget at vælge imellem, gratis bad og fine toiletforhold. Så vores første fricamping gik fremragende - Bortset fra at vi glemte at slukke vores lys på bilen for 2. Gang på denne tur hvilket forårsagede et dødt batteri og for 2. Gang kom autohjælpen ud og hjalp os - dog uden beregning, da batteriet ikke ville lade ordentligt og vi fik det skiftet her 2. Gang. Intet er så galt at det ikke er godt for noget.
For at korte denne enormt lange opdatering lidt af, skete der efterfølgende kort sagt følgende: Vi kørte videre, fandt efter ca. 15 forgæves forsøg en campingbog over Australien i en stormagasin, blev brændt af på en ellers fin strand, kørte videre i aircondition og fandt en ny servicestation at overnatte ved. Da vi ikke rigtig fik sovet den nat p.g.a. Ulidelige smerter fik vi i det mindste glæde af at nyde den første flok vilde kænguruer, som græssede på den parkeringsplads vi sov på. I går, tirsdag, kørte vi videre i aircondition og op til Byron Bay og forkælede os med en lækker middag på en balkon i byen. Vi har været ude at bade 4 gange i dag, perfekt for de ømme kroppe - og så tilbage i skyggen!!
Inden længe tror jeg vi skal hen på Balkonen igen, maden der var fantastisk. Vi bliver her til på fredag, hvor vi planlægger at køre op til Surfers Paradise, og næste uge står den på forlystelsesparker igen!!
Igen tak for jeres kommentarer, det er sjovt at læse dem, og dejligt at vide hvem der gider at kigge med. Håber I får julehygget derhjemme og at skolebazaren kommer til at gå godt.

Så klarede det endelig op!

Lige nu sidder vi i vores "autocamper" på en dejlig campinglads lidt nord for Sydney. Peter er igang med at lave nogle kyllingesandwich til os og der er stadig et glimt af solnedgangen i horisonten, som jeg kan skimte ud af bilruden.

Da vi tog fra Sydney i regnvejr og hentede vores "Van" blev vi mødt af vores første budget-besparelse. Selvom bilen ikke var mere end 3 år gammel, lignede den en smadret kasse på mindst 10 år. Helt ren i kanterne var den heller ikke, men den var dog ikke ulækker. Da vi endelig kommer afsted fra bilforhandleren og kører ud på vejen overraskes vi af bilens køreegenskaber - den gynger og hopper og vælter rundt, det er en slæde at køre uden lige og vi dingler rundt på sæderne hver gang vi drejer eller kører over et humpel. Vi vælger at køre mod et område der kaldes Blue Mountains, hvor der skulle være utrolig smukke bjerge af Eukalyptus-træer der gengav en blå farve i en smuk dis - men den eneste dis vi kom til at se var en tæt og tyk tåge som dominerede hele området og indkapslede den utrolige kulde, som fik os til at hoppe i skiundertøjet, straks vi nåede frem til campingpladsen. Der har ikke været meget varmere end 2-3-grader og det var ret koldt at sove den første nat i bilen.

Næste dag måtte vi køre videre fra bjergene uden at have set andet end tåge og regn og ankom i går til denne campingplads der ligger et sted, der hedder Port Stevens. Vi valgte en campingplads der hed noget med Koala, for det lød da lovende. Den virkede meget forladt i det triste, grå regnvejr, men temperaturen var da i det mindste steget betragteligt og vi kunne smide skiundertøjet igen. Vi fik en plads med havudsigt lige ved siden af en koalaskov og badefaciliteterne er super gode.

Vi besluttede i dag efter mange overvejelser at blive en dag mere og indstillede os på en dag med afslapning i bilen i ly for regnen. Da det klarede lidt op sidst på formiddagen tog vi på koalajagt! Efter en masse spejden op i træer spørger en ældre mand os om vi kigger efter koalaer - for han havde lige hørt en på den anden side af hans hus! Han førte os om til stedet og der fik jeg øje på en fin koalabjørn sidde i træet og hvile. Vi kiggede betaget på den i lang tid og nåede at høre den kalde på en mage. Det var fantastisk! Vi gik videre og så en anden koala sidde og sove i toppen af et andet træ og der var vilde papegøjer, Kakaduer og alle mulige andre spændende fugle og der lød som i en tropeskov rundtomkring os - en af fuglene lød som en abe!

Da vi var på vej tilbage vinkede den flinke mand os hen til sig igen - en rigtig sød koala havde sat sig til rette i et træ lige ved hans veranda og vi fik et rigtig godt udsyn til den. Han bød og noget at drikke og vi sad og snakkede med ham og hans kone i en times tid og de gav os en masse gode råd om campinglivet, fricamping og hvad vi skulle se på vej op af kysten. Det er helt utroligt så flinke og hjælpsomme og gæstfrie alle vi har mødt i Australien har været. Her er meget dejligt at være.

Mens vi sad og snakkede med det ældre par, brød solen gennem skyerne og der blev med ét stegende hedt og blå himmel. Det var helt underligt efter så mange dage med gråvejr og regn, men mon ikke vi vænner os til det. Nu regner det ihvertfald ikke mere og dagen i morgen lover også godt vejr.

En helt fantastisk dag i dag!! :)

Det er blevet et værre regnvejr her i Sydney, så vi planlagde at tage i Sydney Wildlife Zoo og Sydney Akvarium og se på nogle flotte dyr.Koalaerne var det store højdepunkt, nej hvor er de søde!! Vi blev også tvunget ind i nogle butikker og en kageshop, sikke noget! :)
Se billeder af alle dyrene her.
Jeg synes det går lidt bedre med jetlaget nu, det hopper og gynger ikke så meget mere - Peter drømte desværre noget dumt om Zulu der døde i nat og vågnede derfor kl 05.00 til morgen og så er man lidt lost, så er det svært at falde i søvn igen. Så han får sig lige en middagslur nu, mens jeg kan sidde og uploade lidt flere billeder.
Det er vores sidste dag i Sydney i dag, og jeg tror ikke at vi får lavet så meget i dette vejr, andet end at shoppe lidt og komme op i Sydney Tower. I morgen henter vi vores bil og skal begynde vores tur op langs kysten, så jeg er lidt spændt på, om vi kan finde et sted at sove i morgen nat :)

Så er der uploadet lidt billeder - kig under Mine rejser - 2011

Så ligger jeg i sengen og har ikke kunne sove siden kl. 6.30 - på trods af det ved jeg, at jeg om nogle timer kan sove resten af dagen - hmm, det er første gang jeg oplever jetlag på denne måde, men det går nok snart over.
I går lejede vi et par cykler og så byen fra en anden vinkel. Vi så også på et par butikker og gik gennem Botanisk have hvor vi både så flagermus, Kakaduer og papegøjer, det var lidt sejt.
Vejret er blevet lidt overskyet og regnfyldt hernede nu så vi tager nok i akvariet og wildlife Zoo i dag.
Jeg får uploadet billeder en af de næste dage, men er du utålmodig kan du se de første billeder fra Abu Dhabi på Peters hjemmeside: www.standstrong.dk
Dejligt at læse jeres kommentarer, det er også godt at følge lidt med derhjemme :)

Da vi er 10 timer foran Danmark-tid er vi nu på vej i seng, MEGET trætte, da vi kun har fået 2 timers søvn siden i går morges. Det føles som om det hele gynger, så trætte er vi - svigerfar Leifi ville nok mene at det var pga at vi nu står på hovedet, meeen... :)
Vi havde en ok flyvetur fra Abu Dhabi, 14 timers flyvetid og jeg fik ikke lukket et øje, da vi fløj kl. 7 om morgenen - og så ankom vi til sydney kl. 7 om morgenen, så vi måtte holde os vågne - vi holdt til kl. 14 hvor vi fik en lille lur og så tvang vi os op igen kl. 16, for at kunne sove i nat og komme ind i rytmen.
Vi har set Operahuset og Harbour Brigde - vi bor lige ved siden af, har udsigt dertil fra tagterrassen på vores hostel og vi har set papegøjer i træerne og flagermus så store som måger svæver rundt over vores hoveder nu hvor det er blevet mørkt.
Her er meget, meget dejligt og jeg glæder mig til at tage hul på en ny dag i morgen :)
Godnat :)

Udsigt ved poolen :)

Så tror jeg nok at jeg fik vænnet mig til luksusverdenen...! :) Dagen da vi ankom gik med at dase ved poolen og en gåtur hen til Yas Marina Circuit hvor vi så nogle Formel 1 biler ræse rundt. Det var SÅ vildt at se i virkeligheden - og lyden var øredøvende, man kunne slet ikke høre hvad vi råbte til hinanden, når de ræsede forbi.
Dag to startede med en gang squash (jeg vandt ;)), lidt løbetræning i fitnesscenteret på hotellet og en halv times svømmetræning i poolen. Det var en god start på dagen. Så tog vi hen til Ferrari World, som jeg HÅBEDE levede op til mine forventninger... og verdens hurtigste rutsjebane var virkelig lige så fed som jeg havde håbet!! Da vi blev skudt afsted, selvfølgelig siddende i forreste vogn, skreg jeg mine lunger ud, men farten fortsatte med at stige og stige og jeg måtte trække vejret ind for at skrige på ny, men så fik luften fat i min mund, og kæberne blev blæst op præcis ligesom Woody i Toy Story 1 og spyttet fløj ud af mundvigerne. Jeg måtte kæmpe for at styre min mund og vejrtrækning, beskyttesesbrillerne var ved at falde af i farten og på trods af beskyttelsen fra dem, væltede der farttårer ud af øjnene. Der var heldigvis meget få mennesker i parken, så vi nåede at prøve den fabelagtige rutsjebane 3 gange og den skuffede ikke en eneste gang!!!
I dag startede vi dagen på samme måde (dog lod jeg Peter vinde i squash denne gang ;)) og efter nogle timer ved poolen (der er jo 30 grader varmt kl. 10 om formiddagen) tog vi ind til Abu Dhabi centrum og så den flotteste Moske jeg nogensinde har set - den må måle sig med Taj Mahal, den var SÅ imponerende. Verdens største lysekrone (sikkert også tungeste og dyreste), verdens største gulvtæppe og verdens største kuppel i en moske.  Så lidt kulturelle nåede vi også at blive :)
I morgen går turen mod Sydney i Australien, 14 timers flyvetur, puha...
Det er lidt sløvt med at uploade billeder på dette netværk, men jeg må se hvad jeg kan finde ud af.
Tak for jeres kommentarer, det er sjovt at få lidt feedback :)
Knus fra mig

Så er vi ankommet til vores luksushotel i Abu Dhabi - det her er virkelig et mærkeligt sted i verden!!! Vi sidder på vores balkon på en kunstig ø med udsigt over Abu Dhabi by, mens lyden af Formel 1 biler hviner i baggrunden. Formel 1 er lige blevet afholdt i sidste uge, og der køres ikke flere ræs, men der er stadig nogle, som bruger banerne til at øve på. Her er 30 grader varmt og Peter er lige nu gået i spaen (værelset er ret luksuriøst) og jeg overvejer om det er poolen der skal afprøves inden noget andet :)

Vi havde en god rejse hertil - omend det var en lidt hård tur. Frankfurt Lufthavn er altså lidt skræmmende, man kan nå at fare vild der mange gange, men efter jeg fik spurgt mig frem ca. 7 gange nåede vi frem til vores rigtige gate i god tid. Da vi ankom i lufthavnen i Abu Dhabi fik vi fat på en taxi som kørte os hen til Crown Plaza Hotel Abu Dhabi - for der at finde ud af at vi skulle hen på Crown Plaza Hotel Abu Dhabi Yas Island... og vi blev kørt tilbage næsten hvor vi kom fra!!

Det er ret mærkeligt at sidde her, det virker lidt surrealistisk - og denne luksusstart harmonerer slet ikke med tanken om en backpacker-rejse, så vi skal lige omvænne os tanken og nyde de 3 dage vi skal være her.

Jeg skal nok ligge lidt billeder ud en af dagene, men nu vil jeg også have vasket rejsestøvet af mig :)

...til 7 måneder er virkelig ikke nemt!! Nu har jeg i 3 dage sorteret i den store bunke af ting, jeg gerne ville have med! Bunken er nu svundet ind til 1/3 del af det jeg troede var det aller mest nødvendige!! Men nu er der  altså virkelig blevet finsorteret så jeg får plads i rygsækken til at købe nye ting også ;)
Jeg har lige snakket med Gamle (Ida, den "gamleste" veninde jeg har) og det er hende jeg har fået idéen med hjemmesiden til, hun har selv lavet en weebly-hjemmeside for nogle år siden. Hun forklarede mig hvad det der RSS Feed betyder (står her på højre side af skærmen) - hvis man trykker på den kan man få min hjemmeside som en slags bogmærke, som giver besked, når der bliver postet noget nyt. Bare en info til dem der er lige så computer-dumme som mig :).