Cairns

12/20/2011

2 Comments

 
Nu sidder jeg på en dejlig, luftig veranda i en stor sofa og kan se ind gennem dobbeltdøren til vores værelse på det fine hostel vi bor på. Lige under verandaen ligger en lille pool omgivet af palmer, og efter en god nats søvn i en lækker seng i et værelse med aircondition er jeg blevet ret glad for dette hostel. :)
Vi afleverede bilen i går og fik os forhandlet frem til at vores tabte feriedage p.g.a. bilproblemer gik lige op med de 2 stenslag vi skulle have betalt reparation for, så alt i alt endte det godt. Jeg synes dog at der har været lige rigeligt mange problemer og besværligheder og var på ingen måder tilfreds med så lidt den forsikring vi kunne få dækkede, så en anden gang vil jeg ikke vælge Travellers Autobahn. Men vi nåede at blive glade for Bumle og har da snakket om at anskaffe os en bil magen til, når vi kommer hjem engang - det er en hyggelig måde at holde ferie på :)
Cairns er en hyggelig by med rimelig meget gang i. Her er masser af liv, mange restauranter, butikker og en lang esplanade der går langs vandet og en kæmpe lagune lige ud til vandet. Her er solrigt og 34 grader, så der er mange ved lagoonen, men den er kæmpestor så der er ikke for crowded. Man kan jo ikke bade i havet her, p.g.a. de livsfarlige Stingers, så folk holder sig til lagoonen.
Vi skal jo være her i Cairns i 7 dage inden vi skal med flyet til Darwin, og her er masser at opleve. Vi er meget tæt på en stor regnskov, hvor der går dagsture ud og det har vi snakket om at prøve. Så fik vi til morgen et tilbud vi ikke kunne sige nej til - halv pris på en eksklusiv tur til et af Great Barrier Reefs bedste lokationer: Lizard Island. Jeg vil ikke fortælle mere om det nu, men hellere fortælle om det i overmorgen, når vi er kommet tilbage fra turen. Jeg glæder mig helt vildt, tror det bliver et af højdepunkterne på hele vores tur!
Jeg venter med at fortælle mere, for nu går vi en tur ned i byen og ser om vi kan finde et godt sted at spise - i går lavede vi fejlen bare at gå ind et tilfældigt sted og fik noget værre hundeæde, så nu har vi tjekket Tripadvisor og fundet noget der ligner "Flammen" i Odense, så det går vi op og prøver nu. :)
Louise
12/20/2011 04:26:17 pm

Ihhh Glæder mig til at høre om den tur... Peter skrev at svømmeriet var blevet bedre, så det bliver da super fedt...
Skal hente far ved toget i aften, og så står den nok på lidt gaveræs de næste dage... Træet fælder vi jo ude i vores egen lille skov, så det er bare fantastisk ;o) Vi pynter det fredag, og så står den vist på risengrød om aftenen... Jeg har sendt lidt juleamnesty til jer, så håber jeg det kan bidrage lidt til ikke at tænke budget den dag :O)Pas nu på hinanden ude i det store hav - savner jer, og håber vi kan skype juleaften;o)
Kram til jer begge

Reply
Swes
12/20/2011 04:43:07 pm

Hvor er det dejligt, at I endelige er et sted, hvor nettet fungere, så jeg kan følge med i jeres følgeton. Jeg sidder jo næsten dagligt og venter og glæder mig til at høre nyt fra jer.
Glæder mig til at læse om turen til Great Barrier Reefs.
Jule kram fra Swes

Reply



Leave a Reply.