Allerførst vil jeg gerne sige tak for de dejlige støtte-mails, Jette og Ida, det er virkelig med til at give os nyt mod på rejselivet :) Tak. Og Ida, vi ses i Cambodia, begynd bare at pakke ;)
Da vi ankommer til Koh Tao er det det sædvanelige gedemarked med en masse Thai'er, der står og råber efter én, og det er ret forvirrende og uoverskueligt at se hvor man skal gå hen. Vi erfarer hurtigt, at det er umuligt at få en rimelig pris på en taxi til hotellet, da alle taxierne har aftalt en fast pris: 100Thb pr person, dvs ca. 40kr for at blive kørt 5 min - det er ikke mindre end røveri hernede! Vi diskuterede om vi ville gå, men da hotellet var nyt og ikke var på det kort vi havde fået, vidste vi ikke engang hvor det lå. Efter et lille skænderi ender vi med at betale den lede taxi, som ender med at køre os hen til et forkert hotel, eftersom han ikke engang ved hvor vores hotel er! Vi ender med at må gå i 20 min alligevel i stegende hede med al vores oppakning, og jeg er intet mindre end rasende. Da vi endelig finder vores hotel er værterne heldigvis rigtig søde og vores hotelværelse er bare perfekt! Sengen er den bedste, vi endnu har sovet i, med lækre, store hovedpuder og en rigtig dyne - man lærer at sætte pris på "de små ting", når det ikke er en selvfølgelighed at værelset er rent og sengen ikke føles som en sten. 
Vi stener på hotelværelset resten af eftermiddagen, og til vores nydelse er der et stort køleskab på værelset fyldt med øl, sodavand, chokolade og chips, så vi får hurtigt sluppet den dårlige stemning, især da vi finder ud af at fjernsynet på værelset faktisk fungerer og tilmed har en filmkanal! :) 
Dagen efter lejer vi en scooter i 3 dage, da vi har fundet ud af, at vi bor ca midt i det hele, og at der er 20 min gang til byen og til den nærmeste strand. Øen er ikke helt udviklet færdig til turister endnu og der er mange veje, der endnu ikke er astfalteret, så vi kan ikke rigtig komme rundt og udforske hele øen. Vi kører en tur hen til den strand, der skulle være den mest populære, og langs stranden ligger en masse små restauranter, resorter, bungalows og dykkerskoler og en hyggelig boardwalk binder hele strandsiden sammen. Selve stranden var nu ikke så lækker, vandet virkede forurenet og lugtede lidt og sandbunden var ulækker blød og gullig. Vi bruger den første dag på bare at køre lidt rundt og se øen og få lidt at spise forskellige steder. Vi blev hurtigt enige om at aftenen skulle bruges i den bløde seng med snacks og film, det er bare lang tid siden vi har gjort det!

Dag 2 havde vi fået kontakt med det engelske par Molly og Mark, som vi havde mødt i Krabi. Vi mødtes med dem og tog på stranden og hyggede sammen hele dagen. De havde lige afsluttet deres første dykkerkursus og var vilde med det og ville tage et advanceret kursus de følgende dage. Peter og jeg havde også snakket om at tage et dykkerkursus, eftersom Koh Tao ligger nr 1 i verden for udstedelse af PADI openwater certificates, og der er tusinder af dykkerskoler at vælge imellem. Peter var ret hooked på det, men jeg havde haft problemer med at udligne trykket i ørerne, da vi prøvedykkede i Australien, så jeg havde faktisk ikke lyst, jeg havde det fint med bare at snorkle. Det endte med at vi i stedet kiggede på snorkeludstyr, som vi blev overrasket over faktisk var næsten lige så dyrt, som det vi så på i Australien, af samme kvalitet. Det endte derfor med at vi ikke købte noget, da vi ikke ved hvor meget vi kommer til at snorkle nu her, når vi skal videre ind gennem landet.

Vi havde stadig svært ved at slippe den dårlige stemning/dårlige humør fra vores oplevelser med Thai'erne, som hele tiden prøvede at snyde os, og vi var ikke synderlig imponeret over øens udseende. Strandene var ikke noget specielt, de var faktisk lidt tarvelige, med enten tanget og grumset vand, eller gulligt og halvklamt vand. Priserne er stadig turistpriser overalt, så vi havde faktisk ikke råd til at spise mange af stederne. Jeg havde stadig følelsen af hjemve efter Ida tog hjem, og den var forstærket af, at jeg meget gerne vil være hjemme lige nu, fordi jeg blev moster, da vi var i Krabi! :)  Tak for mails'ene med alle de dejlige opdateringer Mor og Rikke, det er NÆSTEN som at være med i det, men ihh hvor ville jeg gerne være hjemme og se min lille bitte niece i virkeligheden! I er MEGET savnet og jeg sender dagligt tanker hjem til jer! :)

Vi mødtes endnu engang med Molly og Mark og det hjalp meget at hygge med dem, de var gode til at få peppet os op igen og få mod på rejselivet her i Thailand, som er så anderledes fra alt hvad vi har prøvet. Vi mødtes jo også med Mara og Klaus fra Tyskland i Singapore, og de kom også til Koh Tao, men skulle også bruge tiden på dykkerkursus - og en tilfældig dag, da Peter og jeg kom gående hen af gaden, var der pludselig én der råbte mit navn fra en forbikørende bil. Jeg vendte mig helt forvirret om og så Mara og Klaus sidde og vinke vildt til os fra den forbikørende bil, det var ret sjovt. Vi nåede desværre ikke at mødes med dem, da det var næsten umuligt at kommunikere, fordi vi ikke havde et internet der virkede. Men vi render nok ind i dem igen et sted på vejen. :)

Nu er vi på vej mod Bangkok. Det er en lang tur og denne gang har vi købt turist-versionen, som nok kommer til at koste dobbelt så meget som hvis vi bare tog toget og den langsomme færge, men det kommmer også til at gå dobbelt så stærkt! Og det er ikke værd at spare 170kr for at rejse 20 timer længere tid har vi erfaret! 
Kl. 9.15 blev vi kørt ned til havnen af hotelværten, som havde været super flink under hele opholdet. Efter en 2 timers sejltur skal vi med en turistbus fra Chumphon til Bangkok, som gerne skulle være fremme mellem kl. 20.30-22.00. Vi håber virkelig at denne tur kommer til at glide nemt, vi orker ikke flere dårlige rejseoplevelser. Når vi kommer frem vil Peters ven Thomas højest sandsynligt hente os ved bussen og følge os hen til hotellet, og så skal vi bare hygge med ham i Bangkok den næste uges tid, det ser vi meget frem til.

Ida
3/15/2012 01:01:32 am

Hej Gamle og mindre gamle (Peter)
Rigtig god tur til Bangkok. Det bliver helt sikkert godt. Nu må I slå jer løs og party-uartig med ham fest-Thomas. Jeg har indgivet ferieønske til min chef, men er ikke sikker på om det går igennem.Hvis det er, bliver det 2.-20. maj. Passer det ind i jeres planer?
Hvor skal I bo i Bangkok? Lækkert at blive hentet og fulgt til hotellet. Det er service.
Det lyder ellers hyggeligt med film, chips og chokolade. Vi skal helt sikkert have en videoabend, når I kommer hjem.

Reply



Leave a Reply.