Turen fra Koh Tao til Bangkok gik som planlagt, men det var en ekstrem lang og varm tur, så jeg ville lyve, hvis jeg sagde at det var en god tur - men igen, hvornår er det dejligt og behageligt at rejse?? Bussen var ekstrem varm, idet at der ikke var aircondition og luftventilerne virkede ikke ordentligt. 8 timer i en bus er også laang tid, og Peter fik ondt i ryggen, da sædet var lidt ubehageligt. Men vi når da endelig frem til Bangkok kl. 20.30 og Peters ven Thomas henter os og leder os hen til hotellet. Det var rigtig dejligt, da det var meget uoverskueligt at finde rundt i de smalle og meget crowdede gader. Vi fik en gang ris med grøntsager og kød ved en gadehandler og kiggede på gadelivet. Der er virkelig gang i den her omkring Kaoh San Road, hvor vi bor. Det er et af de mest turistede steder i Bangkok, og der er fyldt med gadehandlere, barer, diskoteker, Tuk Tuk'er, huslere, skræddere, madboder og turister. Her er renere end vi havde forestillet os, der ligger ikke skrald overalt. Til gengæld er der rigt på mange dufte (nogle bedre end andre) og indtryk, og vi så også en enkelt stor rotte pile rundt under den madvogn vi spiste fra. På vej tilbage til hotellet blev vi spurgt ca 20 gange om vi ikke ville med taxi/Tuk Tuk eller om vi ikke skulle se Ping-Pong show - ja jeg var lykkeligt uvidende om hvad det var for bare 14 dage siden, og det er for grimt at nævne i denne blog, så hvis du ikke ved hvad det er, så skriv til mig, så skal jeg sende dig en lukket mail med forklaring… Vi har dog ikke været inde og se dette show, som vist er noget specielt Bangkok er berømt for (dog også mange andre steder i Thailand, eks Phuket), for vi har hørt om flere, der er blevet overtalt til at se det, og som efterfølgende ikke har kunne sove i flere dage efter…

Den første dag i Bangkok havde Thomas planlagt en lille overraskelse til os. Han tog os med hen til et hotel, hvor de serverede dansk mad!! Det var så svært at vælge mellem alt det gode, men vi valgte alle smørrebrød - og det var sgu rigtig, dansk rugbrød, der var hjemmerørt remoulade og leverposteg!! Det var intet mindre end HIMMELSK! Det var også den dyreste ret vi har fået i Thailand endnu (ca 10 gange dyrere end et par portioner fra madboderne), men det var det værd! :) Efter denne fantastiske frokost kiggede vi i Shopping Malls og tog en slapper i biografen og sluttede af med en gang bowling (jeg tabte alle 3 gange…:( Hader jo bowling!). Vi tog en TukTuk tilbage til Kaohsan Road og så tog Thomas os med på diskotek, så vi kunne prøve de berygtede Buckets (drinks serveret i spande). Meningen er jo at man skal blive meget fuld, hvilket vi også blev efter ca. 6 buckets. Jeg har valgt de aller-pæneste billeder til hjemmesiden, der blev taget nogle, som nok burde slettes…. Vi havde en rigtig sjov aften, som endte med at jeg måtte slæbe Peter tilbage i seng - og dagen efter gik med film i det aircondition-afkølede hotelværelse med pizza-delivery :)

Dag 3 i Bangkok havde Thomas igen planlagt en genial dag. Vi stod tidligt op (8.30) og med Thomas i spidsen gik vi hen til en Kaj ved floden og tog en båd hen til Wat Phra Kaew (Temple of the Emerald Buddha) og var kulturelle i et par timer. Så tog vi båden videretil en Kaj, hvor vi fik købt en privat bådtur, som skulle tage os hen til The Floating Market. Det tog et par timer og var rigtig hyggeligt, og det var spændende at se Bangkok fra flodsiden. Dog blev vi snydt med The Floating Market, og blev i stedet sat af ved et almindeligt marked og hentet igen efter 15 min! Typisk! Men resten af turen var nu hyggelig nok!

I dag har vi prøvet at finde ud af hvad vi har lyst til efter Bangkok, og det viser sig at være sværere end vi lige havde regnet med, så vi skal nok bruge en dag mere til planlægning.

Se nye billeder HER
Svigerfar
3/19/2012 04:39:59 am

Dejlig læsning og I får virkelig set en masse og afprøvet hvordan det er at rejse i den del af verden. I kommer nok aldrig til at akceptere de skævøjedes måde at drive forretning på. Desværre er det nogen gange sådan at det er turisternes egen skyld, at de lader dem slippe afsted med deres små hit numre, og man orker jo ikke at diskutere med dem, for pludselig fatter de ikke en lyd.
Det ser godt nok ud til at I havde en hyggelig aften, da I drak af spande...Jeg synes da billederne er gode og der skal da også være plads til at slå sig rigtig løs.....meeen jeg kan lige forestille mig Peter næste dag...den dag har han helt sikkert allerede trukket ud af kalenderen...av mit hoved.
(Hvad mon der er sket med hans blog, den har ligget stille i næsten en måned nu)....
Det er godt vi har Jannepigen, du er rigtig go' til at holde os alle opdateret, og jeg kan godt li' den måde du skriver på, nogen gange sidder man ligefrem og holder vejret....så spændende er det en gang imellem...Bare bliv ved med det....Irland er endelig ved at holde fast i foråret nu, The Daffadowndilly sprang ud for 2 uger siden, men græsset...ja det har ikke ændret sig over vinteren.. .det er stadig grønt (som NZ). Good luck på jeres videre rejse og Pas godt på hinanden!! Mange Knus og kram fra Svigerfar

Svigerfar
3/19/2012 06:17:15 am

Hej igen. Faldt lige over denne annonce nu I er i BK. Det er en af verdens største af sin art:

Once only popular among wholesalers and traders, Chatuchak Weekend Market has reached a landmark status as a must-visit place for tourists. Its sheer size and diverse collections of merchandise will bring any seasoned shoppers to their knees – this is where you can literally shop ‘till you drop’.

The 35-acre (68-rai) area of Chatuchak is home to more than 8,000 market stalls. On a typical weekend, more than 200,000 visitors come here to sift through the goods on offer. Veteran shoppers would agree that just about everything is on sale here, although not all at the best bargain rates. But if you have one weekend in Bangkok, squeeze in a day trip to Chatuchak Weekend Market and you will not be disappointed.

Read more: Chatuchak Market in Bangkok - Bangkok Weekend Market http://www.bangkok.com/shopping-market/popular-markets.htm#ixzz1pb9ENqIO

Mange knus

Swes
3/20/2012 11:18:55 pm

Dejlige billeder. Skønt at se nogle med jer på, så vi kan se, at I har det godt - omend med tømmermænd... Sød taske :-) og en Mini med Paul Smith striber er da lige dig :-)