Ja så er der igen lige 3 updates på én gang, sådan bliver det engang imellem, når jeg skriver min blog på Ipaden :)


Søndag d. 15. Januar
Dagen i dag startede tidligt. Vækkeuret ringede kl. 04.30 men det var nu ikke svært at blive vågen, for morgenen skulle gå med at svømme med delfiner i det vilde! Kl. 05.15 kørte vi op på parkeringspladsen ved Dolphin Encounters, og solen var så småt begyndt at farve bjerghorisonten orange, men himlen var stadig fyldt med stjerner. Efter udlevering af vinter-wetsuits og snorkeludstyr blev vi kørt ned til båden. Idet båden lagde fra steg solen op over stillehavshorisonten og farvede bjergene orange. Det var så smukt. Efter ca. 20 minutters sejlads stoppede båden og vi hoppede i vandet. Vi så nogle enkelte finner bryde vandoverfladen og var meget spændte på hvordan delfinerne ville reagere på os - om de ville finde os interessante og sjove eller bare svømme væk fra os. Vi havde fået instruktioner i at sige lyde i snorklen, for at tiltrække deres opmærksomhed, og hvis de kom hen til os, skulle vi lave kunster for at underholde dem, for at de havde lyst til at se nærmere på os. Jeg begyndte straks at efterligne fisken Dorrits (Find Nemo) hvallyde og pludselig var jeg omringet af 5-6 delfiner, som svømmede rundt om mig. Måske var det lidt for meget, det høres også på videoen, men hvordan ved man hvordan man skal gøre??? :) 
Delfinerne var i ca. 1 meters afstand og jeg havde konstant øjenkontakt med dem. De var sjove, for når de svømmede rundt om en, og man fulgte med dem rundt, var det som om de startede en leg. Så svømmede de hurtigere og hurtigere, og når man ikke længere kunne følge med dem rundt, var det som om de havde "vundet". Delfinerne svømmede rundt mellem os (vi var en lille gruppe på 14) og nye kom heletiden svømmende forbi og tjekkede en ud. Det var simpelthen fantastisk. Jeg er blevet helt øm i halsen af at sige så mange lyde, jeg gik helt i selvsving, men delfinerne kom ihvertfald hen og skulle se på den der mærkelige skabning, så jeg kan ikke have gjort det forkert. 
Efter ca. 15-20 min blev vi kaldt tilbage til båden og sejlet til en ny lokation, hvor vi igen svømmede blandt en stor flok delfiner. Jeg fik taget nogle videoer og jeg har HER et link til en. Det var ikke mindre end en FANTASTISK oplevelse, og jeg følte mig så priviligeret og speciel over, at disse vilde delfiner gad at vise mig interesse. 
Til sidst sejlede vi til en sidste lokation, mens vi fik tørt tøj på og fik ca. 1/2 time til at se kæmpe flokke af delfiner samle sig i en stor flok på, hvad jeg vil skyde på at være 300 delfiner, og de konkurrerede åbentbart om, hvem der kunne lave de vildeste lufttrix. Det var så fantastisk at se, og vi var lige midt i det hele! Det var supersvært at fange med kameraet, så billederne giver ikke oplevelsen retfærdighed, men det var sjovt at se og på trods af, at jeg var ved at blive lidt søsyg på dette tidspunkt, ville jeg ønske, at vi ikke skulle tilbage. Peter og jeg var heldige ikke at blive søsyge, der var 2-3 stykker på båden, der måtte sidde med spanden foran sig. Vi havde ellers fantastisk vejr, strålende solskin og relativt roligt hav som var 17 grader varmt, så det var ikke engang koldt, da vi kom op i båden til sidst og blev tørret af solens stråler.
En FANTASTISK dag som jeg aldrig i mit liv vil glemme - og alle som tænker på at tage til New Zealand - gør dig selv en tjeneste og svøm med vilde delfiner i Kaikoura!

Swes
1/15/2012 04:02:45 pm

Hvor er det skønt at høre fra dig igen :-) Man bliver helt forpustet af at læse om alt det I har oplevet. Men hold da op, hvor lyder det fedt :-)
Krammer fra Swes

Reply
Mutti
1/16/2012 02:51:42 am

Og så har du vel ikke engang set "Flipper"! Det var en serie om en delfin, som jeg baré SKULLE hver uge, da jag var barn/ung

Reply



Leave a Reply.