Nu er det blevet d. 25/12 og vi har lige fejret julemorgen her i Cairns, hvor hostellet gav gratis morgenbuffet med champange. Det var vildt hyggeligt, ejeren stod for grillen og røgalarmen gik hele tiden i gang fordi det osede så dejligt fra grillen, og folk rendte rundt med deres computere med familien på Skype, og så vi vinkede til dem og råbte "Merry Christmas" . I går aftes (kl. 12.00 dansk tid) snakkede vi også en times tid med Mor, Knud, Rikke, Gamle, Bedstemor og hundene og Mette og Co. var med på gruppekald fra Farum, det var bare super hyggeligt og rigtig dejligt! Tiden fra vores bærbare modem gik desværre tom (vi betaler for trafik, og Skype tager vist meget trafik, så vi nåede ikke at sige farvel - håber I havde en dejlig gåtur med hundene og en hyggelig juleaften :). Her til morgen satte vi vækkeuret til kl. 06.00 (21.00 dansk tid) og skypede med Peters familie, Leif, Lene, Louise, Frederikke og Nicklass - de var alle hjemme hos Louise i det nye, dejlige bondehus, med juletræ fra egen have, levende lys og rigtig julehygge -  så det føltes helt som at være der selv, og vi var med til gaveåbning, det var bare så hyggeligt. 
Nu er mange hoppet i den lille pool og andre spiller pakkespil. Det bliver vist igen en varm og solrig dag, og da stort set alt har lukket i dag, tror jeg dagen kommer til at gå ved Lagoonen senere.
Da vi ikke rigtig ellers kan komme i julestemning hernede, besluttede vi os for at bruge juleaftensdag (i går) på at tage på endnu en snorklingtur. Denne gang på en sejlbåd med ca. 20 mennesker, ud til et rev, der ligger nær en lille ø, Green Island. Vi var ca. 2 timer om at sejle roligt derud og på vejen derud blev både Peter og jeg overtalt til at prøve at dykke for første gang. Efter ankomst til revet startede vi med en lille snorkletur og skulle derefter hen og have dykkerudstyret på. Jeg synes det var ret sejt af Peter, da han for en uge siden øvede på at svømme i en pool, så vi kunne tage ud at snorkle sammen - og efter han overvandt dybdeskrækken og snorklede på livet løs ved Lizard Island, jamen hvorfor så ikke gå hele vejen og prøve at dykke?? Men det betød at han med meget tungt udstyr skulle hoppe fra båden og ned i dybt vand, og jeg havde aldrig troet han turde gøre det - han fortalte at han også var ved at skide i bukserne af skræk, men han gjorde det sgu uden tøven alligevel, jeg synes bare det var SÅ sejt!
Vi havde en guide med os hele vejen som regulerede alt for os hele tiden og holdt os i hånden hele vejen, og de var meget professionelle og gode. Jeg havde desværre problemer med at udligne trykket i mine ører, så det var ret ubehageligt for mig, og jeg nåede ikke at nyde det helt så meget - men guiden var meget opmærksom hele tiden og tog mig med opad når det gjorde for ondt. Men det var fedt at se Peter i hovedet, da han kom op og tog mundstykket ud. Han strålede som et lille barn der fik gaver juleaften og sagde. " It was fucking AMAZING!" - der havde han også lige oplevet at blive omringet af et par revhajer (de er ikke farlige for mennesker), og det satte lige prikken over i'et. 
Vi fortsatte med at snorkle imens alle de andre gæster blev sejlet ind til øen, så vi havde hele revet for os selv - pludselig kom de 3 guider og hentede os i den lille speedbåd og spurgte om vi ville med på eventyr. Vi blev hevet op i båden og sejlede med dem hen til et andet rev lidt længere væk fra båden, hvor vi alle 5 snorklede rundt i 30 min - og der var VILDT mange fisk der, meget smukt. Så sejlede vi tilbage til båden og de andre mennesker blev igen hentet fra øen. Vi snorklede en times tid mere før vi skulle tilbage mod fastlandet, og de sorttippede revhajer var kommet tilbage, og dem svømmede vi også ved siden af, det var bare SÅ sejt. Jeg havde travlt med mit undervandskamera og har IGEN taget en masse billeder - ved ikke om det er så sjovt for jer at se på, men det var fantastisk at svømme rundt efter de flotte fisk og prøve at komme supertæt på for at få et godt billede. Det kommer jeg til at arbejde mere på, det der undervandsknipseri :) Måske kan I få et lille indblik i undervandsverdenen her, vi er virkelig blevet hooked på det der snorkling, det er virkelig fantastisk! Vi skal på en sidste snorklingtur i morgen, hvor Peter er frisk på at prøve at dykke igen - jeg springer over, da jeg synes, at det er så fantastisk at snorkle, og det var så ubehageligt for de dumme ører at dykke.
Endnu en ubeskrivelig dejlig dag her i Australien - en noget anderledes jul må man sige, men ikke destomindre fantastisk dag!
Nu går jeg igang med at uploade lidt billeder til jer. 
RIGTIG GLÆDELIG JUL  til jer alle:) 
P.S SÅ dejligt at se og snakke med jer på Skype :)
swes
12/24/2011 06:48:02 pm

Hej Søs
Super hyggeligt at snakke med jer i går, selv om der var så mange med på linjen og ærgerligt at vi ikke lige nåede at sige farvel og god jul... Super fedt at høre om jeres spændende oplevelser og godt at høre at I begge er blevet glade for at snorkle så I kan dele oplevelsen med hinanden :-) Og fedt at se undervands-billederne, selvom de nok slet ikke kan give den oplevelse det var at se det i virkeligheden. Jeg håber at vi kan nå at snakkes ved senere her i løbet af juleferien...
Kæmpe kram fra Swes.
P.S. Jeg skulle hilse mange gange fra Morten.

Reply



Leave a Reply.