I løbet af torsdagen blev det et voldsomt uvejr - vi var taget på en gåtur hen for at se udsigten fra et fyrtårn, men vendte om, da kæmpe tordenskyer rullede ind over hovederne på os. Det viste sig at være en klog beslutning, for pludselig stod det ned og blæste helt vildt. Det fortsatte det med resten af dagen, så vi hyggede bare inde i vores lille vogn.
Vi forlod Byron Bay fredag formiddag og kørte nordpå af kysten mod Surfers Paradise. Vejret var blevet bedre, men det blæste stadig helt vildt, så bølgerne ved stranden var helt vilde. Man skulle tro, at der så var mange surfere ude, men vi så kun en enkelt, som ikke var ude i særlig lang tid.
Efter at have slentret lidt rundt kørte vi videre til Brisbane, hvor vi spiste aftensmad. Det virkede som en rigtig hyggelig og flot storby.
Vi ville jo prøve at spare lidt penge og prøve at fricampe den næste uges tid, men lige præcis fra Byron Bay og til langt nord for Brisbane var der ikke et eneste sted. Vi endte med at prøve at køre et godt stykke, efter et sted vi fandt i campingbogen, og vi ankom kl 22.00 på en mørk og skummel parkeringsplads. Det lignede et sted, hvor der helt sikkert ville komme en massemorder forbi i løbet af natten, men vi havde ikke rigtig andre muligheder, så vi låste os sikkert inde og lagde os til at sove.
Vi overlevede natten uden problemer og vågnede op til en fil og rar p-plads i en lille by - det så noget anderledes og rart ud i dagslys! Så kørte vi til en nationalpark, Springbrook, hvor man også kunne overnatte. Da vi kom frem var der desværre booket for natten, så vi kørte rundt til de forskellige lookouts, så spektakulære udsigter, flot regnskov, store firben og flotte, meget farverige papegøjer.
Nu er vi tilbage i Surfers Paradise og har måtte ty til at betale på en campingplads, men det er nu også rart med toilet og badefaciliteter, internet og strøm.
I dag har vi gået en tur langs den super lange og flotte strand (har gået ca. 12 km, så er lidt øm i anklerne, det var hårdt at gå i sandet) og da vejret var flot var der rigtig mange mennesker på stranden, og vi så da også livredderne i action nogle gange. Vi har fået af vide at vi ikke må bade ved havet i Queensland udenfor områder med livreddere eller i specielle indhegninger, da der lever saltvandskrokodiller og er store gobler langs hele kyststrækningen! Arg! 
I morgen tager vi i en themepark, Dreamworld, så må vi se om den kan leve op til vores forventninger, det ska
Louise
12/4/2011 02:08:00 am

Smukke Janne...

Er meget glad for at vi snakkede sammen på Skype på Frederikke's fødselsdag forleden dag, selvom jeg synes det var træls at lægge på...
En surrealistisk følelse, at I er med til at lukke gaven op, mens I sidder på den anden side af jorden...

Jeg må sgu indrømme at det var med en klump i halsen, men I så rigtig glade ud begge 2, og det tog lidt af "smerten"...

Det er dejligt at kunne følge jer på turen, har skrevet lidt på Peters hjemmeside denne gang, men det er jo til jer begge... Så med fare for at gentage mig selv, synes jeg du skal læse med hos ham også...

Jeg har været i det sentimentale hjørne idag, og Peters opdatering fra idag, satte nogle tanker igang...

Jeg har skrevet til ham, at jeg har besluttet mig for at I skal have lidt luksus juleaften, så derfor skal han maile mig sit kontonr. Det er den bedste gave jeg kan give jer i år føler jeg, så det håber jeg falder i god jord... På den måde føler jeg også at jeg kan være med til at "holde" juleaften for/med jer...

Lige som jeg skrev nogle citater på Peters hjemmeside, skriver jeg nu også nogle til dig...
Vi er jo lidt alternative vi 2 - griner...

Men rart med lidt at refleketere over, ikke?

"Intet er helt selvfølgeligt. Alt er nyt og mærkværdigt.
Intet er omsonst. Alt har sin tid, som er nu."

"Overvind din frygt! gør hvad du er bange for."

"Spild ikke tiden på at ærgre dig over ting, du alligevel ikke har magt til at ændre."

"At turde vove er at miste fodfæstet for en stund - ikke at turde vove er at miste livet."

"Nyd dine resultater så vel som dine planer."

"Livet er den eneste rigtige læremester eller skole."

"Afgørende for, om du når dine mål, er ikke vindens luner - men måden, du sætter dine sejl på."

Kære Janne, pas godt på jer selv, og husk på vi er med jer hele vejen herhjemme fra.

Savner jer, og ved du hvad I har "kun" været væk i 19 dage nu :o(

1000 knusere fra svigerinden og selvfølgelig også fra niecen ;o)

Reply
Swes
12/4/2011 03:58:48 pm

Hej Søs. Dejligt at høre fra dig igen. Har læst Peters blog og kom til at tænke på at det er mærkeligt at vi to ikke skal være sammen her til jul. Jeg mangler stadig at købe en del julegaver, men det er helt mærkeligt at du ikke er her til at gøre det sammen med mig - som vi jo plejer...! Stort ØV.
Som lidt opdatering herfra, kan jeg sige at det går fremad med vores ombygning - dog ikke helt i det tempo som jeg kunne ønske mig... Jeg regner dog med at kunne gå i bad hjemme ved mig selv til jul... Det må være mit ønkse nr 1 som jeg håber går i opfyldelse.
Jeg håber at vi snart kan chatte lidt sammen igen eller endnu bedre få skypet lidt... Savner dig.
Knus og kram fra Swes.

Reply
Ida
12/12/2011 02:24:37 am

Hej Gamle

Det er nu 8 dage siden sidste blog. Hvad sker der?

Reply
Louise
12/12/2011 05:40:09 am

Giv lyd fra jer :o)

Kram

Reply



Leave a Reply.